מיתוג העסק יכול להשפיע במידה רבה מאד על הצלחתו. למילה מותג פירוש מורכב למדי, כאשר הכוונה היא למכלול האסוציאציות שמעורר באדם שמה של חברה או שמו של מוצר מסוים. ישנן דרכים רבות ומגוונות לעשות זאת, כשאחת הדרכים הבולטות ובעלות החשיבות היא מיתוג על ידי שימוש באמצעים ויזואליים שונים ומגוונים, ביניהן שילוט. אז איזה מסר תרצו להעביר בנוגע לעסק שלכם?
חוויית המיתוג
כאשר חברה משווקת למשל משקאות קלים, היא תרצה לנכס לתוך המותג שלה ערכים חיוביים הקשורים לתחום, כמו טעם טוב, בריאות, קרירות ותחושת רוויה. במקביל היא עשויה לנסות להכניס לתוך ערכי המותג נושאים הקשורים לסגנון חיים: כגון תחושת חופש, הנאה, בילויים וכדומה. במקרים בהם נקשר למותג מסוים ערך שלילי, הרי שהמיתוג שלו נכשל. אם ההגדרה של נושא המיתוג חמקמקה, התהליך המוביל למיתוג מוצלח מורכב אפילו יותר.
מובן, כאשר יש למוצר שלך ערך, והוא חיוני ונחוץ – יהיו ערכים חיוביים אשר ידבקו בו פשוט בזכות האיכות שלו. אבל כדי ליצור חווית מיתוג מלאה ולהפוך את המוצר למוכר ונחשק נדרשת לרוב השקעה כספית, תכנון מקצועי ופרסום בדרכים שונות כגון מיתוג פנים למשרד בו יושב העסק, מיתוג המוצר או החברה באמצעות שילוט ועוד. בתהליך המיתוג חשוב לנו להדגיש את אופיו הייחודי של העסק ויתרונותיו, וליצור מראה אסתטי ונכון לבית העסק.
בנייה חכמה של אסטרטגיה שיווקית
ככל שלומדים יותר על התחום אפשר להבין כיצד קמפיין פרסום גרוע שממתג את העסק בצורה שאינה מתאימה לו עשוי לגרום יותר נזק מתועלת. תהליך המיתוג, אם כך, מוכרח להתחיל בבניה חכמה ומתוכננת של אסטרטגיה שיווקית ותכנית ברורה למיתוג המוצר/ עסק שמנסים לשווק. לאחר מכן יש לבחור את הכלים הנוספים שבהם ייעשה שימוש: שלטי חוצות, שיווק באינטרנט, פרסום באמצעי המדיה השונים ועוד.
חלק בלתי נפרד ממיתוגו של עסק הוא בעזרת אמצעים ויזואליים- ביניהם עיצוב לוגו החברה, שילוט מתאים ועוד. למעשה, מיתוג פנים לחברות ומשרדים, שמטרתו לאפיין את המרחב התעסוקתי על פי המסר שבוחר העסק להעביר, הוא אבן דרך חשובה והכרחית בכל תהליך מיתוג של העסק. דפוס דיגיטלי ומיתוג פנים ארגוני הם אמצעים מקובלים ופופולאריים ביותר להדגשת אופיו המיוחד של בית העסק.
דוגמא לפרסום העסק על ידי שימוש באמצעים ויזואליים: מתקני תצוגה שונים, שילוט הכוונה, דפוס דיגיטלי המבטא את הקונספט של העסק או החברה ועוד.
רוצים לשמוע פרטים נוספים? פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר, או חייגו 03-5442280