חושבים להקים חנות בפעם הראשונה ולא משוכנעים שאתם יודעים מה לעשות? אל דאגה כי ב"תדהר פתרונות שילוט" לקחנו את כל הניסיון שלנו בעבודה עם חנויות מצליחות והכנו את הצ'קליסט המלא להקמת חנות פיזית. מובן שאנחנו מגיעים לנושא הזה מנקודת המבט הייחודית שלנו, אבל גם המומחים הגדולים ביותר בעיצוב ופסיכולוגיה צרכנית יסכימו איתנו כשנגיד שאחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לעשות לפני הקמת העסק זה לתכנן את השלט הדיגיטלי המושלם שתציבו בפתח העסק.
למה להקים חנות פיזית?
זה נכון שהמון חנויות ועסקים עוברים לעבוד מחנויות מקוונות ומגפת הקורונה תרמה רבות לשינוי הצרכני הזה, אך בכל זאת חשוב לציין כי בניגוד לשמועות עולם החנויות הפיזיות ממש לא נמצא בגסיסה. בין השנים 2012 ל – 2017 חוו בעלי החנויות ברחבי העולם עלייה שהגיע עד ל-22% במקומות מסוימים. הנתונים האלו מתייחסים רק לחנויות הרחוב ולא לקניונים ומרכזי קניות שדיווחו גם הם על עלייה מטאורית בהכנסות בשנים האחרונות. אז כמו שאפשר לראות, יש סיבות כלכליות רבות להקים חנות פיזית.
עוד דבר שתורמת לנו חנות פיזית זה יחסי ציבור. בעוד חנויות באינטרנט נתפסות הרבה פעמים אצל הלקוחות כמחשידות, במיוחד אם הן חנויות חדשות ולא מוכרות, חנויות פיזיות מרגישות בטוחות יותר. האדם שחולף ברחוב ובמקרה נתקל בשלט לחנות שמושך את תשומת הלב שלו, לא יחשוד שהחנות שהוא צועד אליה היא פייק. אם כך החנות הממשית תורמת לנו לבנות מותג מוכר ואיכותי, כזה שאנשים סומכים עליו ויודעים שיש להם על מי לסמוך.
6 דברים לעשות לפני שפותחים חנות
- שלטים לעסקים
שלטים לעסקים הם הדבר החשוב ביותר לכל עסק. אנשים לא סתם מחליטים להיכנס לחנות אם הם לא יודעים מה לצפות למצוא בתוכה. כשפותחים את החנות הראשונה חשוב מאוד להתחיל את התכנון מהשלט שתציבו מחוץ לחנות, ואתם חייבים שיהיה לכם לפחות אחד כזה בנוסף לשילוט הפנים שתציבו בחנות. מומלץ כי השלט שיוצב מחוץ לחנות יהיה שלט דיגיטלי כיוון שמחקרים מצאו כי שילוט מסוג זה מושך את העניין יותר משאר סוגי השלטים. - מדפים
מדפים הם אולי אחד הדברים הנפוצים ביותר בכל סוג של חנות שתרצו להקים, אבל אל תחשבו עליהם רק כאמצעי שעליו אתם מניחים מוצרים. נסו להתאים את מידוף החנות לפריטים השונים והיפכו את עיצוב החנות לחוויה בפני עצמה. מובן שהעיצוב והנראות לא אמורים לבוא על חשבון הנוחות כי החנות המנצחת היא זו שמצליחה לשלב יופי ואופי. - מקומות ישיבה
כשמעצבים חנות חושבים בדרך כלל על המראה שלה ומנסים למצוא קונספט או משהו שיהפוך את החנות לייחודית. אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להזניח את הדברים הנוספים ואת הנוחות של הלקוחות שלנו ולכן מומלץ תמיד שיהיו מקומות ישיבה בחנות, אל תשכחו כי לא כולם קונים לבד ואם למי שלא מודד בגדים לא יהיה נוח אז השניים לא יישארו בחנות זמן רב - חשבו על החוויה
מחקר שנערך לאחרונה באנגליה מצא כי כמעט 40% מהצרכנים היו שמחים להיכנס לחנות ולגלות בפנים בית קפה שפועל בנוסף לחנות. אנחנו לא חושבים שכל עסק צריך לפתוח גם בית קפה, אבל מה שאנחנו רוצים להגיד בנתון הזה זה שאנשים מחפשים משהו אחר וחווייתי יותר מאשר סתם לקנות את המוצר שלשמו הם הגיעו. וכן, זה אומר שגם את השלט הדיגיטלי שלכם אתם יכולים להפוך לחלק מהחוויה. - תוכנית עסקית
אחד הדברים החשובים ביותר בכל חנות שעומדת להיפתח הוא לשבת לפני כן ולבנות תוכנית עסקית. יותר מידי יזמים חדשים מחליטים ללכת עם החלום שלהם ונכנסים All In בלי לבצע עבודת מחקר קודם לכם. מדובר על סיכון לא מחושב ומיותר שיכול להסתיים בכישלון צורב, לכן תמיד מומלץ לבנות תוכנית עסקית לפני שמתחילים עסק. - שם העסק
למצוא שם לעסק יכול להיות מאתגר לא פחות מכל שאר הדברים הבסיסיים שצריך לעשות לפני שמקימים חנות. נסו לחשוב על שם שיהיה בעל משמעות, אך באותה נשימה שיהיה פשוט ומיוחד.