צעירים רבים בוחרים לנסות את מזלם כעצמאים ומחליטים להקים עסק מאפס. מדובר על החלטה אמיצה הכרוכה בהרבה סיכונים ובהכנה מרובה כדי להבטיח את הצלחתה. אנחנו בתדהר שמחים להציע מניסיוננו רב השנים ולחלוק עם אותם בעלי חנויות חדשים כמה טיפים לעיצוב חנות בצורה יעילה. כמובן שכמו בכל דבר, אפשר ורצוי לשבור את החוקים, אך גם בתחום העיצוב חשוב קודם כול להכיר את החוקים ולהבין מה מקבלים אם שוברים אותם ומה מקבלים אם מקפידים עליהם. אז בלי להכביר במילים, בואו ניגש ונדבר על כמה דברים בסיסיים בעיצוב חנות.
מה צריך לדעת על עיצוב חנות?
הדבר הראשון שאנחנו צריכים לחשוב עליו בהקשר של עיצוב חנות הוא מה אנחנו מוכרים ומי קהל היעד שלנו. הבסיס הזה אולי נשמע טריוויאלי, אך הבנה מעמיקה של תחום הפעילות שלנו והלקוחות שקיימים בו תסייע לנו להבין מה הם הקונבנציות וחוקי העיצוב שקיימים. רק לאחר שנבין ונדע כיצד מעצבים חנויות אחרות נוכל להתחיל ולתכנן את עיצוב החנות שלנו. חשוב מאוד בשלב הזה להיות כמה שיותר פתוחים לרעיונות כדי שלא נתחיל כבר להגביל את עצמנו לתחומים מסוימים. אנחנו אומרים את זה בעיקר כי הרבה בעלי חנויות שנכנסים לתחום בפעם הראשונה מגיעים עם חזון עיצובי מגובש והם חושבים שהם יודעים בדיוק כיצד הם רוצים שהחנות שלהם תיראה, אך יש שתי בעיות עיקריות בגישה זו.
- מה שאנחנו רוצים לא בהכרח תואם למציאות בשטח ולפעמים כדי להגשים את החלום העיצובי נצטרך להיפרד מסכומי כסף עצומים והדבר לא בהכרח משתלם.
- הלקוחות מצפים לעיצוב מסוים ושונה בכל קטגוריה. למשל חנות פרחים לא תיראה כמו מעבדת תיקון מחשבים כי הלקוחות יהיו מבולבלים ולא יכנסו כלל.
עיצוב חנות מתחיל עוד לפני שהלקוחות נכנסים פנימה. עיצוב החנות מתחיל כבר בקמפיין השיווקי שלנו ומובן שהוא מתבטא גם בשלט לחנות שממוקם מעל הכניסה. בנוגע לשלטים לחנויות, מדובר על תחום עצום הכולל מגוון של סוגים שלטים העשויים מחומרי גלם משתנים. כל חומר גלם וכל אחד מסוגי השלטים השונים מביא איתו יתרונות וחסרונות וחשוב להבין מה משדר שלט זכוכית לעומת שלט דיגיטלי כדי להבין איזה מהם יעבוד טוב יותר בעבור החנות שלך.
טיפים פשוטים לעיצוב חנות
הבטחנו שנצייד אתכם בכמה טיפים לעיצוב החנות והחלטנו שאנחנו רוצים להתמקד בטיפים הפשוטים ביותר. אלו שאפשר להמיר אותם למגוון הרחב ביותר של סוגי חנויות והם לא ספציפיים מידי או מתאימים רק לתחום נישתי. לפני שניכנס לטיפים רצינו להזכיר כי הדבר הבסיסי ביותר שאפשר לעצב אותו הוא השלט לחנות. קיימים סוגי שלטים שונים שאפשר לבחור מתוכם ולאלו אשר מחפשים חיסכון כספי, השקעה בשלט מעוצב ואיכותי לחנות יכולה להתגלות כהשקעה משתלמת שתחזיר את עצמה מהר מאוד.
- השתמשו בשלטים – שלטים יכולים להיות לא רק כלי שיווקי כי אם גם כלי הכוונתי. שימוש בשלטים בחנות נחשב בעיני מעצבי פנים רבים כדרך אפקטיבית להסביר ללקוחות מה מצפה להם בחנות, ותוך כדי לספר את הסיפור של העסק כולו בפחות משלוש שניות.
- השקיעו בתאורה – אחד מהאלמנטים החשובים, מעבר ללוקיישן של החנות, הוא התאורה והצללה בחנות. חשוב מאוד לשחק עם גוונים של צבעים, גופי תאורה מיוחדים ומובן שגם החשכות והצללות. תכנון של התאורה יכול להוביל להגדלת המכירות פשוט על ידי כך שהוא יבליט את המוצר ויציג אותו באור הנכון. עוד דבר שיכול לעזור למשוך אנשים לחנות זה שלט דיגיטלי מיוחד שיסקרן אותם ממרחקים.
- שימו דגש על החוויה – היום הדבר החשוב ביותר לאנשים זה לא המוצר שהם קונים, זו הדרך והחוויה שיש להם מכל הליך הרכישה. חשוב מאוד שבעזרת עיצוב החנות נייצר את האלמנטים הדרושים כמו למשל מסלול הליכה שיכתיב ללקוחות מאיפה לעבור, היררכיה בהצגת המוצרים וכמובן לגרום ללקוח להרגיש שהוא חלק מתנועה גדולה יותר ושהוא לא צרכן בודד.
- נגישות – בדרך כלל כשאומרים נגישות בהקשר של עיצוב חנות מתכוונים לכך שהלקוח יוכל לגשת ולגעת בכל מוצר שנמכר בחנות, אבל אנחנו רוצים לקחת את הנגישות לעוד היבט. נסו לייצר מרחב שבו יש לאנשים את האפשרות לדבר עם העובדים, נגישות שכזו תייצר אינטראקציה חיובית בין המוכר ללקוח וכך נוכל להגדיל את המכירות ואת האמון שבין הצדדים.
אנחנו בתדהר נשמח לעמוד לשרותכם ולהציע לכם עוד רעיונות לעיצוב החנות ומובן שנוכל לייצר בעבורכם את כל השלטים לחנות שאתם רק צריכים – החל בשלטי הכוונה, דרך שלטי פרסום ועד שלטים דיגיטליים לעסקים. צרו איתנו קשר לפרטים והזמנות.