כל ילד יודע שרושם ראשוני אפשר לעשות פעם אחת ולאחר מכן אין לנו שום אפשרות לשנותו. עוד משפט מפורסם הקשור לרושם ראשוני גורס כי הוא הרושם החשוב ביותר, אז אם אנחנו כל כך תלויים ברושם הראשוני למה שלא נוודא שהמשרד שלנו מעוצב בצורה כזו שכל מי שיכנס בשעריו ייכבש בקסמנו? במדריך הזה תוכלו למצוא שיטות ודרכים לעיצוב פנים למשרדים בעזרת שלטים מעוצבים וכיסויי קירות.
עיצוב פנים למשרד משפיע על החלטות הלקוחות
בדומה לכל מערכת יחסים, גם מערכת היחסים בין לקוחות לעסקים מתחילה ברושם ראשוני. אך בניגוד למערכות יחסים בין אישיות, מערכת היחסים הזו היא לא בדיוק שוויונית. הלוא הלקוח הוא זה שעתיד להוציא את כספו על מוצר או שירותים שאנחנו מעניקים וככזה עלינו מוטלת חובת ההוכחה של הרושם הראשוני. נסו לדמיין את עצמכם בסיטואציה שאתם נכנסים למשל למשרד של רואה חשבון או עורך דין ומהרגע הראשון לא רק שיש לכלוך בכל מקום, אלא נוסף על כך יש גם קלסרים ודפים שנדמה כאילו הם פשוט זרוקים שם. האם הייתם בוחרים לעבוד עם אותו איש מקצוע או שהייתם אומרים יפה שלום ויוצאים חיש מהר לחפש אחד אחר?
בהקשר של משרדים וחברות חשוב גם לציין כי במרבית המקרים הרושם הראשוני מתחיל להתקבע עוד לפני שהלקוח מגיע אליכם. ככל הנראה אתם לא היחידים שפועלים בתחום העיסוק שלכם וההיגיון אומר שאנשים מתחילים את החיפוש שלהם אחר עסק חדש לעשות איתו עסקים (ולא משנה אם זה לקנות חולצה או למצוא עורך דין) על ידי כך שישאלו אנשים ויקראו דעות וביקורות באינטרנט. זה אומר שעוד לפני שאתם מעצבים את המשרד שלכם אתם חייבים לוודא שהיחס והשירות שאתם נותנים הוא כזה שאחרים ירצו להמליץ עליו. לאחר מכן, כאשר הלקוח הפוטנציאלי יכנס אליכם זו תהיה ההזדמנות של עיצוב הפנים למשרד להשפיע ולעשות את העבודה.
איך להשתמש בשלטים למשרד כאלמנט עיצובי?
נכון שכששומעים על שלטים לעסק, אנחנו קודם כול חושבים על השלט שמוצב מחוץ לעסק ומטרתו היא למשוך לקוחות פנימה. אך בפועל תחום השלטים למשרד הוא רחב בהרבה מאשר רק האלמנט הזה. בתוך התחום הזה יש לנו כמובן שלטי הכוונה, שלטי מבצעים ושלטים דקורטיביים. כל אחד מסוגי השלטים האלו ישפיע על עיצוב הפנים במשרד או בחנות וככזה עלינו מוטלת האחריות לחשוב על כל פרט ופרט הקשור לשלטים במשרד.
הדבר החשוב ביותר במיתוג העסק עם שלטים מעוצבים למשרד הוא כמובן ללכת עם הקידמה למצוא שלטים מיוחדים ודיגיטליים שבאמצעותם תוכלו לא רק להעביר מסרים, אלא לשדר שאתם מתקדמים ושולטים בטכנולוגיה. חשוב תמיד לשמור על איזון בין העיצוב לבין הפונקציונליות. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו שלט נמצא במקומו רק כי הוא יפה. תמיד נסו לחשוב איך להשתמש בכל דבר בחנות שלכם כך שימלא את שתי הפונקציות האלו – גם עיצובי וגם שימושי. למשל, אנחנו תמיד ממליצים לחשוב על שימוש בשלטי נאון כדי להעביר מסרים בחנות בצורה מרהיבה ושובת עין.
טיפים לעיצוב פנים המשרד שכל עסק חייב להכיר
- הריהוט – יש כיסא ויש כיסא. אחד הדברים שמשפיעים על בני האדם בצורה בלתי מודעת היא איכות וסגנון הרהיטים המשרדיים שנמצאים במשרד. גם אם מרביתנו לא נדע לשים את האצבע במדויק על כך, יש מצב שעסק עם כיסאות פלסטיק לא יהיה הבחירה שלנו ולכן אל תחשבו על הרהיטים רק מראייה תקציבית או מהיבט של נוחות. הרהיטים שלכם צריכים לשדר את ערכי המשרד ולהיות תואמים לעיצוב הפנים של כלל המשרד.
- כיסוי קירות – נסו לחשוב איך אתם יכולים לקחת חלקים ריקים ופשוטים ברחבי המשרד ולהפוך אותם לפנינים ויזואליים. למשל במקום שחדר ההמתנה שלכם יהיה לבן עם ספת המתנה, חישבו על כיוון של שימוש במדבקות התזת חול או מדבקות קיר מעוצבות שאליהן תוסיפו עציצים או פסל מרשים.
- שימרו על ניקיון וסדר – אל תסתפקו במנקה שמגיע בסוף היום. הקפידו שהמשרד שלכם תמיד יראה מסודר ונקי. אין דבר שמרחיק לקוחות יותר ממשרד מבולגן שנדמה כאילו לא מכבד את עצמו.
- בחירת הצבעים – אמרנו כבר קודם כי הדרך הטובה ביותר למתג את המשרד בצורה יעילה היא לחשוב על כל הפרטים הקטנים והגדולים. אבל עוד דבר שעלינו להבין הוא פלטת הצבעים שבה נבחר לצבוע את המשרד, חשוב מאוד לשמור על חוק ה – 60/30/10 שאומר כי הצבע העיקרי יתפוס כשישים אחוז מהחלל, הצבע המשני יתפוס 30 אחוז ואילו הצבע הנועז ביותר יתפוס עשרה אחוזים מסך כל החלל.
אנחנו בתדהר נשמח תמיד לעמוד לצידכם ולשרותכם בבחירת השלטים המעוצבים והמתאימים ביותר לעסק שלכם ויותר מכך נשמח לקחת חלק במיתוג הפנים של העסק שלכם. לכל שאלה והעצה נשמח לעמוד לשרותכם, בברכה צוות תדהר תעשיות שילוט