שילוט חוצות הוא אחד מאמצעי הפרסום היעילים והנפוצים ביותר. הוא מאוד אטרקטיבי, למי שרוצים להגיע בבת אחת, בפרק זמן קצר ובצורה מרשימה, למספר רב של אנשים. מהו שילוט חוצות? שילוט חוצות הוא אמצעי לפרסום המונים – כמו עיתונות, טלוויזיה ורדיו – שמבוסס על מיקום שלטים באזורים בהם ישנה תנועה רבה. קיימים מספר סוגים של שלטי חוצות,
ביניהם הסוגים הבאים:
• שלטי ענק – על דרכים ראשיות ובצמתים
• שלטים אלקטרוניים – כמו אלה שישנם בצמתים, עליהם ניתן להקרין סרטונים קצרים
• שלטים בתחנות אוטובוס
• שלטים בפינות רחובות – מכוונים – ועל איי תנועה.
החוכמה היא לבחור בסוג השילוט המתאים ביותר למוצר ולקהל היעד שלו, לדעת מה סוג המסר שמתאים לכל אמצעי פרסום כזה, מתי להשתמש בו והיכן להציב את השלטים. כאן למעשה נכנס יועץ שיווקי בתפקידו כפרסומאי או כאסטרטג פרסומי.
ניתן למקד את קמפיין שילוט החוצות ולהפוך אותו ליעיל יותר בעזרת כמה טיפים לייעוץ שיווקי שקשורים למשל בהגדרת קהל היעד, במסר שבו רוצים להשתמש ולא פחות חשוב מזה – אילו 'דילים' ניתן לסגור עם חברות השילוט השונות. כאן נכנס לעניין היועץ השיווקי.
יועץ שיווקי או פרסומאי?
היועץ השיווקי מייעץ בכל תחומי השיווק – מפרסום ועד לוגיסטיקה – אבל ברמות מאוד גבוהות, כלליות ואסטרטגיות :
• היועץ השיווקי קובע מהו קהל היעד המתאים ביותר למוצר או לשרות שלכם ובהתאם לכך הוא מגדיר איך לפנות אליו; באילו ערוצי פרסום – שילוט חוצות, רדיו או דיוור ישיר.
• היועץ השיווקי יכול לקבוע מה סוג וטיב המסר שמתאים למוצר שלכם: האם הוא צריך להיות תוקפני או עדין, מקומי או בינלאומי באופיו וכו'. • היועץ גם קובע מסגרת תקציבית לקמפיין הפרסומי ומנסה להתאים אותו לערוצי הפרסום השונים. במסגרת הזו היועץ יכול לקבוע שלמוצר מתאים קמפיין שילוט חוצות וגם לבנות מסגרת של שימוש באותם סוגים של שלטים שמתאימים למוצר ולמסר בצורה הטובה ביותר.
• אם תבחרו שלא להשתמש בשירותים של משרד פרסום, היועץ השיווקי יוכל לעבוד ישירות מול המדיה וחברות השילוט, ולנהל את הקמפיין.
בכל מקרה, אם אתם כן עובדים עם משרד פרסום, חייבים לדעת שישנם יחסי גומלין בין מנהל השיווק או היועץ השיווקי והפרסומאי, ושניהם חייבים לעבוד בצורה הדוקה ותוך שיתוף פעולה, כדי שתוכלו להוציא את המקסימום מהקמפיינים שלכם.