נכון לרבים מבעלי העסקים, זה נראה קצת טריוויאלי להשקיע בתהליך של עיצוב ובחירת השלט הנכון לעסק. בפועל, הדבר מוכיח שבחירה נכונה של השלט המתאים עם המסר השיווקי הקולע והמנצח, יכולה לגרום לאנשים המתאימים להיכנס לעסק ולהתעניין במוצרים ובשירותים שהוא מציע וכמו כן השלט גם יכול להשפיע משמעותית על תפיסת המותג של העסק המפורסם.
אז איך אפשר לבחור בצורה הטובה ביותר את השלט המתאים לעסק? מוזמנים להמשיך בקריאה ולגלות בעצמכם.
להתחיל עם השאלות הנכונות
לפני הכל, יש להגדיר את המטרה הראשית של השלט. האם השלט מיועד על מנת לענות על צורך שיווקי או שאולי הוא בכלל משתמשים בו על מנת לענות על צורך אינפורמטיבי. כעת, אפשר לעבור להגדרת המטרה המשנית של העסק. נניח, שבית העסק שלכם סגור, האם חשוב לכם שיראו את הטלפון ושעות הפתיחה שלכם גם כשהעסק סגור ואז יגיעו אליכם כשהעסק פתוח? כן. כי אז אתם יכולים לזכות בעוד לקוחות. על כן, ככה אפשר להשיג את המטרה המשנית של שילוט לעסק.
בואו ננסה לכוון עוד קצת את המטרות שלנו ונגדיר את קהל היעד אליו אנחנו רוצים לפנות. לדוגמה, האם השלט פונים ללקוחות מבוגרים? האם הוא פונה לילדים? לסטודנטים? לאימהות צעירות? בהתאם לקהל היעד, נבחר את הצבעים המתאימים, נבחר האם לעשות שימוש בסוג כתב כזה או אחר, האם להשתמש באותיות תלת מימד וכו'.
ומה לגבי אחת השאלות החשובות ביותר – היכן יוצב השלט? האם אתם יודעים היכן אתם רוצים להציב את השלט? קחו בחשבון ששלטי פנים שונים לחלוטין משלטי חוץ ושלטים משרדיים. הדבר כמובן עשוי להשפיע על כל מיני אלמנטים הקשורים לעיצוב השלט וכמו כן המידות שלו.
טיפים מוצלחים לבחירת שלט חדש לעסק
אם עניתם בהצלחה על כל השאלות שהוזכרו לעיל, חשוב מאוד שתיקחו בחשבון עוד מספר עניינים בהם:
חוק 3 השניות – מה הוא אומר? יש לכם בדיוק 3 שניות למשוך את הקהל שלכם ולגרום לו להיכנס לבית העסק שלכם. על כן, נחדד ונדגיש שהשלט צריך להיות מושלם ואטרקטיבי.
להיות ממוקדים – אין צורך לדחוס הרבה מידע בשלט. יש לבחור את המסר השיווקי המתאים והנכון ביותר. אם הזכרנו כבר את נושא השיווק, חשוב מאוד שמלבד התמקדות בשיווק אופליין לעסק כמו בשימוש עם שלטים, תתמקדו גם בנושא של שיווק דיגיטלי ברשת ותפגינו נוכחות עם אתר אינטרנט מקודם בגוגל ודף פעיל ברשתות החברתיות.
להיות ברורים – השלט שלכם צריך לכלול לא רק את שם העסק והטלפון, אלא גם לרמוז על ההתמחות של העסק (זאת במידה ומדובר על עסק חדש או מותג שאינו מוכר).
אפקטים – יש שלטים מהבהבים וזוהרים ויש שלטים עם גופנים שונים. עליכם לא להתפתות לכל אפשרויות העיצוב המוצעות ולבחור בצורה יסודית את הצבעים והגופנים שיחמיאו לשלט שלכם. אלו צריכים לאפשר ללקוחות שלכם, לקרוא בצורה ברורה את המידע שכתוב על השלט.