דמיינו שאתם נדרשים לנווט בבניין משרדים רב קומות שאין בו אפילו שלט הכוונה אחד שיראה לכם את הדרך. מהצד השני דמיינו שאתם נדרשים לנווט בבניין משרדים רב קומות שמוצף כולו בשלטי הכוונה ממותגים. במקרה הראשון לא תוכלו לנווט כי לא יהיה לכם מושג מה הכיוון הנכון לצעוד בו ובמקרה השני לא תוכלו לנווט כי תהיו מוצפים מכמויות של אינפורמציה שמנסה למכור לכם חברה מסוימת. הקו המפריד בין שלטי הכוונה ממותגים לעייפה לשלטי הכוונה פונקציונליים הוא דק, לכן האיזון שנדרש בתכנון הוא קריטי.
למה תמיד נצטרך שלטי הכוונה?
הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי שלטי הכוונה הוא אוריינטציה בחלל. בכל מקום חדש שנגיע אליו, נרצה להיות מסוגלים לנווט בו באופן חופשי. שלטי ההכוונה צריכים לענות על פונקציות בסיסיות מאוד, למשל להכווין אדם למשרד מסוים, לשירותים הקרובים או למעלית. אבל אם כבר אנחנו מציבים שלטי הכוונה, לא שווה לנו למתג אותם ולהרוויח עוד פרסום לעסק שלנו? בדיוק בגלל זה התחיל טרנד של מיתוג קירות כאמצעי הכוונה, אך הבעיה שנוצרת היא שהמיתוג מעפיל על המהות של השלט. חשוב לזכור ששלט הכוונה הוא לא שילוט לעסק ואומנם אפשר, ורצוי, להשתמש בו למיתוג אך לפני הכול הוא צריך לשמש את הלקוח.
המטרות המרכזיות לשמן אנחנו משתמשים בשלטי הכוונה:
- לכוון אנשים לכיוון מסוים ולעזור להם להתמצא בחלל
- לציין חדר או אזור ספציפיים
- לציין את החוקים והנהלים של המקום
כדי להשיג פונקציונליות מלאה משלטי ההכוונה חשוב מאוד להקפיד על החוקים הבסיסיים הבאים:
- הקפידו על מינימום טקסט
- שמרו על עיצוב פשוט
- השתמשו בקונבנציות ויזואליות (למשל סימן של אסור לעשן)
- התחשבו באנשים עם מוגבלויות ראייה
- הציבו שלטים בצמתים ובנקודות ההכרחיות
- השתמשו בחיצים בחוכמה
- הכניסו את המותג שלכם אל השלט
- התחשבו בסביבה שבה השלט יוצב
איך משלבים את מיתוג העסק בתוך שלטי הכוונה
הדרך היחידה להשיג שילוב מושלם בין המותג שלנו לבין שלט ההכוונה זה לתכנן מראש כמו שצריך את כל הפונקציות ההכרחיות ואת הדברים שאפשר להוסיף, אך שלא יפגעו בפונקציונליות. נסו להבין מראש מה המסר שאתם רוצים להעביר בשלט ואיך הוא משתלב עם הכוונה. השלב הראשון הוא להבין איך שלט ההכוונה משתלב במרחב, כך נוכל לעבוד עם המבנה של הבניין ולייצר חוויה שלמה. אנחנו לא רוצים שהשלט שלנו ירגיש לאנשים כמו שילוט לעסק כי אז הם יפסלו אותו על הסף ככזה שמטרתו רק למשוך אנשים לחנות. לעומת זאת, אם תעניקו להם את ההכוונה ותוסיפו עליה משהו ייחודי שיסקרן אותם הם יגיעו אליכם בלי להרגיש שהכרחתם אותם.
נסו למצוא דרכים שבהם למשל אתם משתמשים במיתוג קירות שהוא בראש ובראשונה הכוונתי, אך מעניק גם ערך מוסף כמו למשל הומור. נסו תמיד לחשוב איך לרגש ולסקרן את האנשים שהולכים, הם אומנם מחפשים הוראות הכוונה אך אם תצליחו להפיג להם את השעמום ואת הבנאליות תרוויחו לקוחות פוטנציאליים. יש המון דרכים מקוריות להוביל אנשים באמצעות שלטי הכוונה, אבל כמו שאמרנו חשוב לעשות את זה בדרכים מתוחכמות שגם אם הן שיווקיות, יגרמו לאנשים להרגיש טוב עם עצמם ולא להרגיש שאתם מנסים לכפות עליהם להגיע אליכם. הערך הגדול ביותר שאתם יכולים להרוויח למיתוג העסק שלכם משילוט הכוונה הוא שיראו בכם לא כעסק שדואג רק לטובתו, אלא כעסק שאכפת לו מהסביבה שבה הוא יושב.
לפרטים נוספים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי שנוכל להתחיל לעבוד על שלטי ההכוונה שלכם בצורה שתהיה מושלמת לסביבה ותביא את העסק שלכם למיקסום שתמיד חלמתם עליו.