כדי להבין את ההיגיון שעומד מאחורי כל הקונספט של שלטים לעסקים, אנחנו צריכים להתחיל את המאמר שלנו מכיוון מעט בלתי צפוי. הפסיכולוגיה האנושית. תפקידם של השלטים הוא לא רק לציין את מיקום החנות, או לפרסם מבצע מסוים. המטרה האמיתית שמאחורי שלטים היא להשפיע על מי שמתבונן בהם ולגרום לו לבצע פעולה. אבל כשמציגים את המטרה הזו בצורה כזו ישירה, לפתע זה נשמע מעט מוזר לחשוב ששלט פשוט יכול לגרום לאדם לבצע פעולה ועוד כזו שדורשת ממנו שינוי בתוכניות. אז בואו ונראה איך אפשר לעצב שלטים שמשפיעים.
שלטים בהחלט מסוגלים לגרום לאדם לבצע דברים מסוג זה, אך כדי להגיע לאפקט הזה אנחנו צריכים לתכנן את השילוט העסקי בצורה נכונה. כזו שתעבוד על העוברים והשבים ברחוב, בלי שהם יבחינו בכך. אחת הסכנות הגדולות ביותר בעיצוב שלט לעסק היא שקהל היעד יחשוב שמנסים ללחוץ עליו בכוח ולבצע עליו מניפולציה, זה יגרור התנגדויות שיקשו מאוד על החנות לבצע מכירות.
איך אפשר לעצב שלטים שמשפיעים על לקוחות
הדבר הראשון והחשוב ביותר בעיצוב שלטים לעסקים, הם כמובן המילים שנבחר לכתוב בשלט. חשוב לזכור שאין הרבה מקום בשלט ולכן כל פסיק ואות צריכים לשרת את המטרה לשמה אנחנו מציבים את השלט. לכן הדבר החשוב ביותר שאנחנו צריכים לעשות, עוד לפני שנתחיל לחשוב על עיצובים, זה להבין מה מטרת השלט ומי קהל היעד שלנו. אחרי שיש לנו את התשובות לשאלות האלו, אפשר לעבור לטיפים הבאים לעיצוב שלטים לעסק:
- יש לך רק 3.5 שניות!
האנשים שאנחנו מנסים ללכוד את תשומת ליבם נמצאים תוך כדי תנועה, זו יכולה להיות תנועה ברגל או ברכב, בכל מקרה מדובר על אנשים שחולפים והזמן הממוצע שהם ישהו בקרבת השלט שלנו הוא כ-3.5 שניות. לכן חשוב מאוד לדייק את המסר כך שיובן בתוך מסגרת הזמן הזו. - פחות, לפעמים זה יותר.
שלט לעסק שאפשר להגדיר אותו כטוב הוא כזה שמתקשר את עצמו בצורה ברורה. המטרה שלנו היא לא לספר את כל סיפור חיינו בשלט, אנחנו רוצים לסקרן ולגרות את העוברים והשבים כדי שיבואו אלינו לבית העסק. ככלל אצבע, נסו לשמור על מקסימום שבע מילים בשלט לעסק. - אל תשאירו מקום למזל
הצבת שילוט לעסק היא לא תהליך פשוט, מדובר על השקעה רבה שאנחנו נדרשים אליה גם במובן הכלכלי וגם בזמן והאנרגיה שאנחנו משקיעים בכך. חשוב מאוד לא להגיד, "יהיה בסדר", אלא לתכנן כל חלק מהשלט כך שיהיה מדויק כמו חץ. - קונטרסטיים
שילוב של צבעים מנוגדים זה לזה כרקע לשלט עשוי מאוד להגדיל את תשומת הלב שהעוברים והשבים יעניקו לשלט שלנו. לא רק שהניגודיות תעזור לשלטים להיות קריאים יותר בשמש הקיצית, היא גם תעזור לתפוס את תשומת הלב בעזרת השילוב הנכון. לפי איגוד המפרסמים האמריקאיים אלו השילובים המוצלחים ביותר: שחור וצהוב, שחור ולבן, לבן וכחול, ירוק ולבן. - ציפוף וריווח
הרבה אנשים חושבים שעיקר העבודה העיצובית בנוגע לטקסט היא בבחירת הפונט. למעשה מדובר בעבודה הרבה יותר מורכבת מכך, כזו שיש לה עוד מרכיבים רבים אשר החשוב ביותר ביניהם הוא הציפוף והריווח של האותיות.
מעצבים שלטים עם תדהר
הצוות המנוסה שלנו עובד בעיצוב שלטים לעסקים כבר שנים רבות, באמתחתנו פרויקטים רבים הכוללים ליווי צמוד של כל תהליך העיצוב – מהשלבים הראשוניים של החשיבה והתכנון ועד לביצוע הפרויקט והרכבתו בשטח. אם העסק שלך דורש שילוט חדש, אנחנו נשמח לעמוד לצידך ולעזור במציאת סוג השלט, בעיצובו ומובן שבהרכבתו. לפרטים נוספים כל שצריך לעשות זה ללחוץ כאן וליצור איתנו קשר עוד היום.