כחברה שמתמחה במתן פתרונות שילוט לעסקים ובייצור איכותי של שלטים אנחנו נתקלים לא פעם ולא פעמיים בשאלה – איך שלט יכול לסייע לי להגביר מכירות בחנות? מדובר על שאלה סופר חשובה ולגיטימית שאנחנו מפצירים מכל אחד ואחת לשאול לפני שהם בוחרים להציב שלט בחנות. במאמר זה אנחנו רוצים לגעת בכמה מהנקודות העיקריות בהקשר של סוגיה זו ואנחנו מקווים שלאחר שתקראו את המאמר הזה תבינו באמת את הצורך בשילוט לחנות.
מה שלטים עושים ללקוח?
נראות היא אחד מהגורמים העיקריים שיש כאשר אנחנו מנתחים את ההשפעה שיש לשלטים טובים ואיכותיים על הלקוחות הפוטנציאליים. כאשר העסק שלנו מוסתר מהעין ואין לו פרסום שמושך תשומת לב אנחנו למעשה בונים בעיקר על הצלחת שמבוססת על שיטת ה"פה לאוזן", זאת אומרת שאנחנו מאמינים שהמוצר ושהשירות שלנו ברמה כל כך טובה שכל מי שיגיע לחנות יפיץ את הבשורה הלאה וכך נזכה להפוך למותג מוביל או לעסק שאנשים עולים אליו לרגל.
אז נכון שמדובר על מחשבה רומנטית ויפה, ובהחלט יש אפשרות שזה יעבוד לכם אבל הסיכוי לכך הוא קטן כמו זה שהשמש לא תזרח מחר בבוקר. כשבוחנים את אחוז העסקים שמצליחים לשרוד מעבר לחמש שנים מגלים כי יותר מחצי מהעסקים הקטנים והבינוניים סוגרים את דלתותיהם כבר בשנתיים הראשונות ואלו שצלחו את מחסום השנתיים מגלים ששלוש השנים שלאחר מכן לא פשוטות יותר וגם הן דורשות מאמצעים עילאיים.
לפי סקר שנערך על ידי Fedex אנחנו יודעים להגיד ש – 75% מהצרכנים השתכנעו להיכנס לחנות שהם לא הכירו רק כי ראו שלטים שמפרסמים את העסק או את שלט החנות והוא משך את תשומת ליבם. אבל זה עוד נתון לגיטימי, הנתון המפתיע באמת אומר שאותו מספר של צרכנים גם המליץ הלאה לחברים שלהם על חנות מסוימת רק על סמך השלט של החנות ו – 68% מהנשאלים אמרו כי הם מאמינים שאפשר בהחלט לשפוט את אופי החנות רק על סמך השלט הראשי שלה. אז כנראה לשלטים יש השפעה מהותית על הבחירה של הלקוח להיכנס אל החנות או לא ובמקרה הזה אנחנו יודעים שאם הוא לא יכנס הוא גם כנראה לא ירכוש.
שלטים שמספרים סיפור ומשאירים חותם
מרבית האנשים שחושבים על שלט לעסק לא חושבים על משהו מתוחכם, מרביתם יכולים להסתפק בשלט שרק יופיע שם העסק וזהו. אבל האמת היא שאם אנחנו רוצים שהעסק יצליח אנחנו צריכים לעשות יותר מאשר להיות נוכחים ויזואלית בחלל, אנחנו צריכים ממש לתפוס את תשומת הלב של העוברים והשבים ולשכנע אותם בשבריר שניה שכדאי להם להיכנס לחנות שלנו גם אם הם ממהרים. מעבר לזה אנחנו רוצים גם להעביר פרטים טכניים על העסק כדי שאותו אדם יוכל לספר לחברים ולכן חשוב מאוד שנדע איך לספר את הסיפור שלנו בצורה הטובה ביותר, גם אם מדובר על שלט לעסק.
אז איך עושים את זה? בואו ונראה קודם מה הדברים שאסור לשכוח לשים בשלט:
- שם העסק
- כתובת העסק
- אמצעי קשר (טלפון או רשתות חברתיות)
- מבצעים
- לוגו
הרשימה הזו אולי נשמעת כמו משהו הגיוני ופשוט, אך תתפלאו כמה אנשים שוכחים לשים את אחד מהדברים האלו. בנוגע לעניין המבצעים חשוב להגיד שמדובר יותר על שלטים שיווקיים ופחות על השלט העיקרי של העסק.
בנוסף לדברים שאסור לשכוח לשים בשלט יש לנו עוד כמה טיפים שיעזרו לכם לספר את הסיפור שלכם בצורה טובה וברורה על גבי השילוט העסקי:
- התייחסו לשלטים כאמצעי לחזק את המותג שלכם וככזה הם תמיד צריכים לדבר באותה השפה.
- העצימו את הלקוח והדגישו את החשיבות שלו.
- נסו להיות מקוריים.
- אל תעמיסו על השלט.
חברת תדהר עומדת לשירותכם בכל הקשור לייצור של שלטים לעסק ובמתן של פתרונות מקוריים ויצירתיים בכל דבר הקשור לשילוט לעסקים.