אנחנו עושים מאמצים עילאיים כדי לשווק את העסק שלנו. אנחנו מתכננים כל פיסת סנטימטר בחנות שלנו, אנחנו מוצאים הון תועפות על שלטים ופרסומות ובסופו של דבר אנחנו לא רואים את אחת מאפשרויות השיווק הפשוטות והיעילות ביותר שנמצאת לנו ממש מתחת לאף – שילוט בחניונים.
כיום עולם העסקים עובר טרנספורמציה ייחודית שבמסגרתה חנויות ועסקים הולכים ונעלמים מהמרחב הציבורי, בעיקר מהרחובות הראשיים של הערים, ובמקום זאת הם עוברים לקניונים ומרכזים מסחריים. נכון שעדיין יש חנויות גם במקומות אחרים, אך אם תשימו לב תראו שמחירי השכירות על חנויות הרחוב והמיסים הרבים שעליהם לשלם גורמים לכך שיותר ויותר עסקים נסגרים במרכזי הערים. במאמר הזה אנחנו רוצים להראות לכם מדוע וכיצד להשתמש בשילוט החניונים למטרות מיתוג העסק.
מדוע להשתמש בשילוט חניונים למיתוג העסק?
- בכל חניון ומגרש חנייה יש שלטי אזהרה ושלטי הכוונה, למה לא לקחת עליהם חסות ולהיות זה שמראה ללקוח את הדרך? ככה תוכלו לבנות לעצמכם תדמית סמכותית ומכוונת.
- עולם החניונים משתנה ומשתכלל, בעיקר עם כניסת המכוניות החשמליות ונקודות ההטענה, וזו ההזדמנות שלכם לחבר את המותג שלכם עם חדשנות.
- אפשר להפתיע את הלקוח ו"לשתול" אצלו פרסומת כאשר מפרסמים על גבי כרטיס החניה.
- זו ההזדמנות שלכם להיות מקוריים ולפרסם במקום שבו התחרות קטנה.
איך לשלב את מיתוג העסק בשילוט החניונים?
יש דרכים רבות שבהן אפשר להשתמש בשילוט החניונים כדי למתג את העסק, אבל בשלב הראשון אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים להשיג מהפרסום בחניון. האם אנחנו רוצים להצטייר אצל הלקוח כדמות סמכותית הדומה למודיעין? האם אנחנו רוצים להקליל את השהות שלו במקום שאנשים לא אוהבים להיות בו? או שאולי אנחנו רוצים פשוט לפרסם בצורה פשוטה וישירה?
חשוב להבין ששילוט החניונים חייב להשתלב עם שני גורמים – הקו העיצובי והשפה השיווקית של המותג שלנו והנחיות הבטיחות וההכוונה שחייבים להיות מוצבים בחניונים ובמגרשי חנייה. כדי לשלב בין שני האלמנטים השונים האלו בצורה הטובה ביותר אנחנו צריכים להיות יצירתיים ומדויקים בהליך העבודה שלנו. להלן כמה שיטות ודרכים שבהן אפשר לעשות את השילוב הזה:
- חסות – האפשרות הראשונה והנוחה ביותר היא פשוט להעניק חסות לשלט. האפשרות הזו נוחה מאוד גם לבעלי העסק שלא צריכים להתאמץ ולייצר שלטים חדשים, אך הם נוחים גם בעבור בעלי החניון שמקבלים החזר הוצאות על השלט שהם בכל מקרה צריכים לייצר.
- פתרון בעיה – זה אולי נשמע מוזר, ששלט יכול לפתור בעיה, אבל אם תחשבו על חניונים אז יש שתי בעיות שכל מי שחנה בחניון מכיר – למצוא את הרכב בין הקומות ולהתמצא ברחבי החניון. בעזרת שימוש בשלטים מוארים בצבעים שונים אתם יכולים לעזור לנהגים לזהות את הקומה שבה הם חנו.
- לוח מודעות – בחניונים רבים יש לוחות מודעות ואזורים ייעודיים לשלטי שיווק שאפשר להציב בהם את השלטים שלכם. הבעיה היחידה עם לוחות מודעות אלו זה שהמחיר הוא חודשי ויש תחרות רבה מצד שאר החנויות במרכז.
- מעבר החצייה – אנחנו משתמשים בכותרת "מעבר החצייה" רק כדי להדגים את מה שאנחנו רוצים להגיד – תחשבו מחוץ לקופסה. נסו למצוא דרכים לשלב את הפרסום שלכם בחניון, אבל בצורה מפתיעה כמו למשל לצבוע את מעבר החצייה בצבעי המותג שלכם או להאיר פינות מסוימות בחניון בעזרת שלטי לד שמראים את שם העסק שלכם.